Συνολικές προβολές σελίδας

Κυριακή 27 Οκτωβρίου 2013

ΚΛΑΣΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΕΙΣ!



Κλασικές ταινίες που πρέπει να δεις!


Μια καλημέρα από το στόμα της Μελίνας στο Ποτέ την Κυριακή, ένα πρωινό στο Τίφανις φορώντας τις πέρλες σου, τα πρωτοσέλιδα από το Πολίτη Κέιν , να σχεδιάζεις ένα ταξίδι στην Casablanca , αλλά τα λεφτά σου να σου φτάνουν μέχρι και για γκαζόζα στο Cinema Paradiso ,  ένας έρωτας να σε περιμένει  κάθε φορά που ο Ταχυδρόμος Χτυπάει Δυο Φόρες…

Μήπως το Προτιμάς Καυτό και αν όλα αυτά δεν είναι γι εσένα;  Μήπως η Στέλλα να σου  μάθει να πηγαίνεις κόντρα όσο πάει με την πυξίδα σου να δείχνει σταθερά Ανατολικά της Εδέμ; Καλύτερα αυτό παρά Επτά  Χρόνια Φαγούρας.Και εκείνο το μυστήριο που θέλεις να λύσεις σου φέρνει Vertigo.Το Λεωφορείον ο Πόθος σ' ένα λεπτό περνάει  και εσύ θα πεις La Dolce Vita και από εκεί  και πέρα το Σινεμά θα σου μάθει να ζεις ακούγοντας μόνο την τέχνη της καρδιάς σου...

Ποτέ την Κυριακή

Η ταινία έμεινε στην ιστορία του σινεμά ως η μοναδική Ελληνική ταινία που κέρδισε ποτέ Όσκαρ για την υπέροχη μουσική του Μάνου Χατζιδάκι για το τραγούδι «Τα Παιδιά του Πειραιά» . Υποψήφια επίσης για ακόμη 4 Όσκαρ μεταξύ των οποίων και για το Α΄Γυναικείο Ρόλο. 




Η Μελίνα Μερκούρη εκτός της τεράστιας επιτυχίας και της νίκης της για το Βραβείο του Γυναικείου Ρόλο στο Φεστιβάλ Καννών του 1960, έκανε άπαντες τις γυναίκες εκείνης της εποχής να λατρέψουν τη σατέν ρόμπα κινέζικης επιρροής που φορούσε. Αξέχαστη Μελίνα… απαράμιλλο στυλ Η πρώτη ταινία του Ζυλ Ντασσέν, με σενάριο δικό του και πρωταγωνίστρια την Μελίνα Μερκούρη

Γυρίστηκε το 1960 εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα και είναι μία από τις διασημότερες ταινίες του παγκόσμιου κινηματογράφου μας μαθαίνει πως αν έχεις το βλέμμα του σκηνοθέτη και τον αέρα μια Ελληνίδας Θεάς τότε η ταινία σου γράψει ιστορία.





 Breakfast at Tiffany’s 

Μεταφορά του best-seller του Truman Capote που εντυπωσίασε το κοινό στις αρχές της δεκαετίες του '60 και κατάφερε να το μαγεύει έως και σήμερα. Ένα φίνο και απαράμιλλα όμορφο θηλυκό που ακούει στο όνομα Holly Golightly κατοικεί σ' ένα συνηθισμένο διαμέρισμα της Νέας Υόρκης. Με τη γοητεία και τα τερτίπια της ελκύει ελαφρόμυαλους άνδρες με διόλου ευκαταφρόνητο... βάρος στις τσέπες τους όπου καταφέρνει να τους έχει σε κατάσταση αναμονής με την ελπίδα να κερδίσουν τη καρδιά της.






Εκείνη αδιαφορεί για αυτούς και έχει εμμονή με δύο μόνο πράγματα: το κοσμηματοπωλείο Tifanny's και την εύρεση ενός εκατομμυριούχου γοητευτικού άνδρα για να παντρευτεί. Εν τω μεταξύ στη πολυκατοικία μετακομίζει o Paul, ένας νεαρός συγγραφέας το οποίο συντηρεί μια πολύ μεγαλύτερή του παντρεμένη γυναίκα. Η ανέμελη Holly θα εισβάλει γλυκά στη ζωή του συγγραφέα και εκείνος δε θα αργήσει να την αγαπήσει τρελά. Το παρελθόν της όμως κρύβει μυστικά και τα σχέδια που έχει σε προτεραιότητα δυσκολεύουν το μεταξύ τους πλησίασμα. 






Ο Πολίτης Κέϊν

Το αριστούργημα  του Ορσόν Γουέλς ισως και η κορυφαία ταινία του παγκόσμιου κινηματογράφου, που προκάλεσε μεγάλες αντιδράσεις, επίκαιρη, ζωντανή και έξυπνη ακόμα και εξηνταπέντε  και βάλε χρόνια μετά την πρώτη της προβολή. Tο ντεμπούτο του 25χρονου Ορσον Γουέλς στη μεγάλη οθόνη ουσιαστικά επανεφευρίσκει, 45 χρόνια μετά την γέννησή του , τον ίδιο τον κινηματογράφο, δίνοντας τεράστια ώθηση στην έβδομη τέχνη. Ταινιά μάθημα σε όλες τις Σχολές Κινηματογράφου  παγκοσμίως. 




Η υπόθεση σύγχρονη όπως η αρχαία Τραγωδία.  Mέσα από την ιστορία της ζωής του μεγιστάνα των ΜΜΕ Τσάρλς Φόστερ Κέϊν για πρώτη φορά η δίψα για εξουσία, το εξωτερικό μεγαλείο και η εσωτερική πτώση, η αλαζονεία, η απληστία, η μοναξιά και εν τέλει η τραγικότητα της ύπαρξης, κινηματογραφούνται σαν ένας δαιδαλώδης λαβύρινθος, όπου ο μίτος της Aριάδνης ακούει στο μυστηριώδες όνομα «Rosebud».





Casablanca

Η Casablanca είναι ρομαντικό δράμα παραγωγής 1942, σκηνοθετημένο από τον Mάικλ Κερτίζ. Πρωταγωνιστούν ο Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ και η Ίνγκριντ Μπέργκμαν Θρυλική ασπρόμαυρη ταινία, παραγωγής 1942. Θεωρείται από τις κορυφαίες στιγμές της έβδομης τέχνης, αν θέλεις να ζήσεις το ραμάντζο  και να αισθανθείς πως περπατάς στα κοσμοπολίτικα σοκάκια μιας άλλης εποχής και μιας άλλης ηπείρου  τότε τα βήματα σου σε οδηγούν στην Casablanca 


Στις αρχές της δεκαετίας του '40, η Casablanca (παραθαλάσσια πόλη του Μαρόκου) βρισκόταν υπό τον έλεγχο του γαλλικού καθεστώτος του Βισύ, το οποίο με τη σειρά του ήταν υπό την επιρροή του Άξονα. Ο Ρικ (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ), ιδιοκτήτης ενός δημοφιλούς νυκτερινού κέντρου, ξανασυναντά μια παλιά του αγάπη. Όμως, η Ίλσα (Ίνγκριντ Μπέργκμαν), όπως είναι το όνομά της, συνοδεύεται από τον άντρα της, ο οποίος είναι ο ηγέτης της τσέχικης αντίστασης και καταζητείται από τους Ναζί. Το ζευγάρι θέλει πάσει θυσία να φύγει από τη χώρα και ο Ρικ είναι ο κατάλληλος άνθρωπος για να τους βοηθήσει. Αυτή με λίγα λόγια είναι η υπόθεση της ταινίας. Η συνέχεια επί της οθόνης, μικρής ή μεγάλης και η καρδιά σας , ορκίζομαι, θα χτυπήσει δυνατά!





 Cinema Paradiso 

Ακόμα θυμάμαι πότε είδα αυτή την ταινία για πρώτη φορά . Ήμουν οκτώ περίπου και ήταν καλοκαίρι  διακοπές με τους γονείς μου και στο σινμά παιζόταν μια ταινία ενός σκηνοθέτη που λεγόταν Giuseppe Tornatore . Οι γονείς μου είπαν αυτή την ταινία θα την δούμε και το βράδυ μετά και τους τίτλους τέλους ήξερα τι θέλω να κάνω στην ζωή μου Σινεμά. Τυχαίο; Καθόλου μια που η ταινία είναι μια από τις πιο αγαπημένες ταινίες των απανταχού κινηματογραφόφιλων.  





Στα τέλη του 40 σ'ένα χωριό της Σικελίας, ένα αγόρι ανακαλύπτει τη μαγεία του σινεμά και γίνεται φίλος με το μηχανικό προβολής, τον οποίο κι αντικαθιστά όταν αυτός τυφλώνεται σ'ένα ατύχημα. Ο Salvatore επιστρέφει στην πόλη όπου γεννήθηκε μετά από πολλά χρόνια και θυμάται σιγά σιγά τη φιλία που ανέπτυξε όταν ήταν μικρός με τον Alfredo (Philippe Noiret) , ένα μηχανικό προβολής. Έτσι, θα κάνει μια αναδρομή στο παρελθόν, τότε που ο κινηματογράφος ήταν μέσο για να ξεφύγει από τη μίζερη καθημερινότητα. Ο μικρός Salvatore  θα σας πιάσει από το χέρι και θα σας κάνει να αγαπήσετε το Σινεμά και αυτή η αγάπη θα είναι για πάντα.


Ο Ταχυδρόμος Χτυπάει Δυο Φόρες


Μια ταινία που έχει γράψει ιστορία και με την ασπρόμαυρη εκδοχή της το 1946 αλλά και με το remake της το 1981. Βασισμένη στο απαγορευμένο μυθιστόρημα του Τζέιμς Κέιν, στην πρώτη μεταφορά του από το Χόλιγουντ το 1946, έγινε με τους Τζον Γκάρφιλντ – Λάνα Τάρνερ ενώ το  1981 το παράνομο ζευγάρι στη νεότερη υποδύονται ο Jack Nicholson και η Jessica Lange.





 Με φόντο την Αμερική του μεσοπολέμου, ένας περιπλανώμενος άνεργος και μια νεαρή  όμορφη γυναίκα ζουν το απαγορευμένο και συνωμοτούν για να την απελευθερώσουν από τον ανέραστο γάμο της με ένα μεγαλύτερό της μετανάστη ελληνικής καταγωγής. Η παθιασμένη αλλά παράνομη σχέση τους γίνεται αφορμή για μια σειρά γεγονότων που καταλήγουν στο έγκλημα. 





Some Like It Hot

All time classic από τις καλές του είδους της, κάθε φορά που το βλέπω, το ζω, νιώθω ότι είμαι στο Χόλιγουντ μια παλιάς εποχής και ειλικρινά γελάω ελεύθερα και με την καρδιά μου. Η Μέριλιν υποδύεται ένα ρόλο που φαίνεται να είναι κομμένος και ραμμένος πάνω της και περιτριγυρίζεται από ένα καστ πολλών ταλαντούχων ηθοποιών που, όμως, σε μερικά σημεία νιώθω ότι υπερβάλλουν σε ένα μικρό βαθμό.

Αν και όλα όσα προαναφέρθηκαν την κάνουν μία πολύ καλή επιλογή για κάποιον που επιθυμεί να δει μια κωμωδία βγαλμένη από μια άλλη εποχή, θα μπορούσε ίσως να χαρακτηριστεί αρκετά υπερτιμημένη, δεν είναι τέλεια αλλά είναι πολύ καλή και αυτά τα δύο μεταξύ τους απέχουν σε έναν τεράστιο βαθμό. Συμπερασματικά, όλα τα στοιχεία της είναι θετικά και πολύ σωστά δομημένα αλλά όχι σε έναν βαθμό που θα μας έκανε να μιλάμε για τελειότητα.




Δύο μουσικοί γίνονται άθελά τους γίνονται μάρτυρες ενός επεισοδίου ξεκαθαρίσματος λογαριασμών. Αποφασίζουν λοιπόν να φύγουν γρήγορα και έτσι επιβιβάζονται σε ένα τρένο με κατεύθυνση την Φλόριντα. Μέχρι να κατέβουν από το τρένο έχουν μεταμορφωθεί σε δύο νεαρές που είναι τα νέα μέλη ενός νεανικού γυναικείου jazz συγκροτήματος. Η κάλυψή τους δεν κρατάει πολύ καθώς επεμβαίνει ο έρωτας, η προδοσία και κάποιοι... γκάνγκστερ!



Στέλλα

«Στέλλα φύγε! Κρατάω μαχαίρι».Ατάκα που έχει μείνει στην ιστορία..  Μία από τις εμβληματικότερες σκηνές του παγκόσμιου κινηματογράφου, ο φόνος της Στέλλας (Μελίνα Μερκούρη) από το Μίλτο (Γιώργο Φούντα) στην ταινία «Στέλλα», έλαβε χώρα στα Εξάρχεια, στη συμβολή των οδών Καλλιδρομίου, Κωνσταντίνου Οικονόμου, Δεληγιάννη, Ιουστινιανού και Πουλχερίας.

Ο Κακογιάννης, ίσως ο μεγαλύτερος Έλληνας σκηνοθέτης για πολλούς, πάει κόντρα στο κοινωνικό κατεστημένο κινηματογραφώντας μια χειραφετημένη γυναίκα την Στέλλα την αγαπημένη  Μελίνα Μερκούρη που δίνει μαθήματα ζωής σε όλες μας.




 Η Στέλλα είναι τραγουδίστρια στο κέντρο Παράδεισος, που διευθύνει η Μαρία και έχει δεσμό με τον Αλέκο, γόνο πλούσιας οικογένειας. Για μια ακόμη φορά, αυτή θα είναι που θα θέσει τέρμα στο δεσμό τους, πριν έρθει η φθορά. Ο Αλέκος θα σκοτωθεί σε ένα ατύχημα. Η Στέλλα αρχικά θα αποφύγει την στενή πολιορκία του ποδοσφαιριστή του Ολυμπιακού, Μίλτου. Αργότερα θα υποκύψει στη γοητεία του. Όμως θα θέσει τους δικούς της όρους προκειμένου να συνεχιστεί η σχέση τους.





Ανατολικά της Εδέμ

Η ταινία Ανατολικά της Εδέμ (αγγλ. East of Eden) είναι δράμα παραγωγής 1955, σε σκηνοθεσία Ελία Καζάν, βασισμένο στο δεύτερο μέρος του ομώνυμου μυθιστορήματος του Τζον Στάινμπεκ.






Η ταινία πραγματεύεται τη ζωή ενός ανήσυχου νέου που ψάχνει να βρει την ταυτότητά του και προσπαθεί να κερδίσει την αγάπη και την εμπιστοσύνη του ιδιαίτερα θρήσκου πατέρα του, ο οποίος φαίνεται να δείχνει την προτίμησή του στον πρωτότοκό του γιο. Στην ταινία πρωταγωνιστούν η Τζούλι Χάρις, ο Ρέιμοντ Μάσεϊ και ο Τζέιμς Ντιν. 

Η εικόνα σε μαγεύει ο Τζέιμς Ντιν γίνεται το πρότυπό σου  και στα μάτια σου μόνο ένας δρόμος υπάρχει αυτός της επανάστασης. 



Επτά Χρόνια φαγούρας
Κλασική κομεντί, δροσερή απάντηση για όσους μένουν στην πόλη μέσα στο καλοκαίρι αλλά και όχι μόνο , με την Μέριλιν Μονρόε να κλέβει άνετα την παράσταση με το φυσικό hot στυλ της και την κωμική περσόνα της αφελούς ξανθιάς που τόσο καλά ήξερε να παίζει. Ή απλά πατώντας πάνω σε μια γρίλια εξαερισμού του μετρό και αφήνοντας τον αέρα να σηκώσει το φουστάνι της.



Σε κάποια παραλία της Αττικής, κατά το δυνατόν κοντά στο κέντρο της Αθήνας, το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας θα γιορτάσουν τα 50 χρόνια από τον θάνατο της Μέριλιν Μονρό, προβάλλοντας φυσικά τα «Επτά Χρόνια Φαγούρας».Ένας βαριεστημένος πια παντρεμένος άντρας, που έχει μείνει μόνος για τις διακοπές στην αποπνικτική ζέστη της πόλης, συναντά την ελκυστική καινούρια γειτόνισσά του, με την οποία αρχίζει να περνά όλο και περισσότερο χρόνο. Σύντομα η φαντασία του καλπάζει, επηρεασμένος από την θεωρία ότι οι περισσότεροι άντρες έχουν εξωσυζυγικές σχέσεις τον έβδομο χρόνο του γάμου τους. Θα καταφέρει να αντισταθεί στον πειρασμό;



Vertigo 


Ένα θρίλερ του μεγάλου Χίτσκοκ. Αγαπημένος που δεν χρειάζεται συστάσεις απλά να αφεθείς στα μαέστρο του σασπένς. 



Ένας αστυνομικός του Σαν Φρανσίσκο, ο Σκοτ Φέργκιουσον, φεύγει από το Σώμα λόγω της υψοφοβίας του. Ένας παλιός του φίλος και εφοπλιστής, τον προσλαμβάνει για να παρακολουθεί την νευρωτική, με τάσεις αυτοκτονίας, γυναίκα του, Μαντλέν (η Κιμ Νόβακ ξανθιά). Ο αστυνομικός την ερωτεύεται, αλλά αδυνατεί να την σώσει όταν αυτή επιχειρεί ένα πήδημα θανάτου από... ψηλά. Καιρό μετά, κι ενώ προσπαθεί να ξεφύγει από τις εμμονές του, θα ξανασυναντήσει την νεκρή του αγάπη στο πρόσωπο της μελαχρινής Τζούντι.



Λεωφορείον ο Πόθος 

Η κλασική ταινία του Ελία Καζάν, που σήμανε την έναρξη μιας καινούριας εποχής για τον κινηματογράφο.

  

Η Μπλάνς (Βίβιαν Λι), μια καθηγήτρια από τις Νότιες Πολιτείες, επισκέπτεται μετά τον πλειστηριασμό της οικογενειακής περιουσίας της την αδελφή της Στέλλα (Κιμ Χάντερ), που ζει με τον άντρα της Στάνλεϋ Κοβάλσκυ (Μάρλον Μπράντο) στη Νέα Ορλεάνη. Ο Κοβάλσκυ, που ως Πολωνός μετανάστης και εργάτης αντιμετωπίζεται υποτιμητικά από την Μπλανς, καθηλώνει την Στέλλα με τον οξύθυμο και επιβλητικό χαρακτήρα του σε μία σχέση που κυριαρχείται από το συναίσθημα... Τι τέλος θα έχει αυτή η κατάσταση;


La Dolce Vita 

Η Γλυκιά Ζωή είναι ασπρόμαυρη κινηματογραφική ταινία του 1960 σε σενάριο και σκηνοθεσία του Φεντερίκο Φελίνι και με πρωταγωνιστές τον Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, την Ανούκ Αϊμέ, τηνΥβόν Φουρνό, την Ανίτα Έκμπεργκ και τον Αλαίν Κούνυ.



Ο Μαρτσέλο είναι δημοσιογράφος στη Ρώμη της δεκαετίας του 1950. Με τα ρεπορτάζ του καλύπτει τις κοινωνικές ειδήσεις: σταρ του κινηματογράφου, θαύματα και σκάνδαλα της αριστοκρατίας. Η ταινία καλύπτει επτά ημέρες της ζωής του Μαρτσέλο. Ο Μαρτσέλο, παρόλη την επαγγελματική και κοινωνική του επιτυχία ζητάει ένα βαθύτερο νόημα στην ζωή και νομίζει ότι το μυστικό της ζωής βρίσκεται στον πλούτο, ο οποίος κατά την γνώμη του απελευθερώνει τον άνθρωπο από την συμβατότητα της ζωής. Όταν όμως χάνει τον καλύτερό του φίλο, καταλαβαίνει ότι αλλού είναι το νόημα της ζωής.



Τι λέτε φεύγουμε για μια βόλτα στον κόσμο του κλασικού σινεμά;


Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...